تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

کنترل و رفتار با کودک بی ادب در میهمانی ها

برخی از کودکان برای جلب کردن توجه والدین ، رفتارهای نا پسندی را در مقابل دیگران انجام می دهند . گاهی این رفتارها به قدری زننده است که ممکن است موجب خجالت کشیدن شما در برابر دیگران گردد اما بهتر است در این موقعیت بهترین واکنش را از خود نشان دهید تا بتوانید کودکتان را کنترل نمایید و به شیوه ای که دراین بخش از نمناک گفته شده است پیش بروید.

راه و روش رفتار با کودک بی ادب

خودتان مقصرید
اگر جزو والدینی هستید که اجازه کودکی کردن و حرکت به کودکتان نمی دهید باید منتظر باشید تا او برای جلب توجه در میهمانی ها رفتارهای از قبیل جیغ زدن، تخریب کردن انجام دهد ، رفتارهایی که شاید خودتان نیز با دیدنش تعجب کنید .والدینی که رفتار سخت گیرانه با کودک خود دارند و توجهی به نیاز فرزند شان به جلب توجه نشان نمی دهند موجب ایجاد واکنش هایی از طرف فرزند شان می شوند زیرا این کودکان می خواهند در حضور دیگران، همه محدودیت ها را از بین ببرند و رفتار والدین شان را تلافی کنند.

با کودک بی ادبم چگونه رفتار کنم؟

برخی از کودکان فقط به دنبال جلب توجه والدین هستند و فرقی نمی کند این توجه والدینشان با خشم باشد یا مهربانی بنابراین زمانی که مهمان می آید یا به مهمانی می رود ، در حضور دیگران مقررات را رعایت نمی کند، چرا که می داند والدین هم در حضور دیگران با او برخورد همیشگی را نمی کنند و از این فرصت برای استقلال و نشان دادن توانایی خود استفاده می کند.

رفتار صحیح و دست با کودکان بی ادب و لجباز

دوست کوچولوی تان باشید والدین باید با کودکانشان صمیمی باشند و مانند یک دوست خوب آنها را راهنمایی کنند تا کودک از بیان مشکلش خجالت نکشد و قدرت ابراز آن را داشته باشد .همچنین والدین نباید آنقدر خشن باشند که بچه بترسد و مشکلش را بیان نکند . اگر کودک نتواند مشکلش را در مقابل خانواده اش ابراز کند به افراد دیگر پناه می برد و این می تواند بسیار مخرب باشد.

اخطار قبلی ندهید

اگر والدین قبل از برگزاری مهمانی کودک خود را از کاری منع کنند ، کودک از این طریق به حساسیت والدینش پی می برد و ذهنش به محض ورود به جمع، به سمت آن رفتار می رود. کودک بر اساس رفتار پدر و مادرش، باید فرض را بر این بگیرد که امکان بروز رفتارهای مخرب در مهمانی وجود ندارد.
رفتار با کودک بی ادب
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *