تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

عوارض و خطرات نگران کننده بازی های کامپیوتری و رایانه ای برای کودکان

عوارضی که در کمین کودکان علاقه مند به بازی های رایانه ای است

رشد مغز کودک در دو سال اول با اندازه ای خاص رشد می کند و بعد از 2 سال باید به طور طبیعی تا سن 21 سالگی طول بکشد اما زمانی که سلول های مغز در معرض فرایندهای تکنولوژی مانند گوشی موبایل و کامپیوتر و… قرار بگیرد این رشد زودتر اتفاق می افتد و در آینده اختلالاتی همچون برنامه ریزی و خود مدیریتی رخ می دهد. تکنولوژی محدودیت های خاصی را در ذهن ایجاد می کند که می تواند کند شدن پیشرفت را به دنبال داشته باشد که امروزه از هر 3 کودکی که وارد مدرسه می شود دچار این مشکل است که این اختلال در مشکلات یادگیری در سواد خود را نشان می دهد.

عوارض و مضرات بازی رایانه ای برای سلامت کودکان شما

چاقی:

بی تحرکی عامل اصلی چاقی است و بازی های کامپیوتری بی تحرکی کامل است.

پرخاشگری ازعوارض بازیهای یارانه ای

بازی های خشن کودکان شما را بدون دانستنخشن خودتان بار می آورد و آن ها را اینگونه تربیت می کند پس اجازه ندهید تکنولوژی کودکان دلبندتان را تربیت کند آنهم آنجور که خودش می خواهد.

خستگی از آموزش و ترک تحصیل:

این یک نتیجه بعد از تحقیقات در سال 2010 است که کودکان معتاد تکنولوژی زودتر ترک تحصیل می کنند.

بازی رایانه ای چه عوارض و بیماری هایی را منجر می شود؟

مشکلات چشمی ازعوارض بازیهای یارانه ای

مشکلی که نیاز به تشخیص هیچ پزشکی ندارد و به وضوح والدین آن را در ک.دکان خود می بینند ؛ حتما شما هم دیده اید کودکانی که علاقه شدید به بازی های رایانه ای دارند وضعیت چشمانشان طبیعی نیست چرا که نگاه کردن بیش از حد صفحه ی نمایشگر می تواند باعث فشار به چشم شود. گفتنی است بازی و خیره شدن طولانی مدت به صفحه بازی های کامپیوتری و ویدئویی می تواند منجر به سردرد، سرگیجه و استفراغ به علت تمرکز بر صفحه ی نمایشگر شود.

بهداشت فردی ضعیف

کودکانی که علاقه مند به بازی های کامپیوتری هستند کلا اهمیت زیادی به بهداشت شخصی خود نمی دهند و استحمام، مسواک زدن، شستن صورت و شانه زدن مو را پشت گوش می اندازند.

اختلالات خواب و غذا خوردن از عوارض بازی رایانه ای

اصطلاح اختلال خواب شامل چند نوع مشکل است از جمله بی خوابی، حمله ی خواب ، آپنه ی خواب، میوکلونوس شبانه و نابهنجاری خواب مثل کابوس های شبانه، راه رفتن در خواب، صحبت کردن و بختک). اختلالات خواب به علت تحریک بیش از حد مغز ایجاد می شوند. کسانی که بیش از حد به بازی های ویدئویی فکر می کنند، نمی توانند به راحتی در شب بخوابند.

همچنین کودکان علاقه مند به این بازی ها زمان کافی برای غذاخوردن در نظر نمی گیرند و به جای خوردن غذای سالم، به طور سریع و ناسالم غذا می خورند ؛ البته گاها غذا هم نمی خورند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *