تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

بهترین راهکارها برای بالا بردن تمرکز در کودکان2

کودکان به طور طبیعی کنجکاو و با انرژی هستند و دلیل اصلی آنها با مسائل مربوط به تمرکز، این است که آنها متفاوت هستند. زمانی که وظیفه ای که برعهده آنها قرار می گیرد، سرگرم کننده نباشد، به سرعت خسته می شوند و به سرعت توجه خود را به چیز جالب تری جلب می کنند، بر خلاف ما بزرگسالان که چه بخواهیم چه نخواهیم باید آن وظایف را انجام دهیم!بالا بردن تمرکز در کودکان

6. وظایف بزرگتر را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید

مطالعه یک فصل کامل ،برای یک کودک بسیار مشکل است. این کار همیشه کمک می کند، صفحات را به پاراگراف تبدیل کنید تا کودک احساس تکلیف کمتری برای تکمیل کردن داشته باشد و این باعث می شود تا او همچنان ادامه دهد.

این نه فقط برای درس خواندن، بلکه برای کارهای خانگی نیز درست است.

7. بالا بردن تمرکز در کودکان و درک روش های یادگیری فرزندانتان (بصری، شنوایی، جنبشی)

همه بچه ها طبق روش های مختلف، یاد می گیرند. بعضی از کودکان هنگامی که چیزی را می بینند، به راحتی اطلاعاتش را پردازش می کنند، بعضی ها وقتی آن را می شنوند و بعضی وقت ها از دانش عملی برخوردار هستند و می توانند آن را لمس کنند.

مهم است بدانیم که کدام دسته فرزند شما را تحت تاثیر قرار می دهد، عمدتا به این دلیل که این روش ها به آنها کمک می کند تا اطلاعات را بهتر درک کنند و یادگیریشان طولانی مدت خواهد بود.

تصویری کودکان که اطلاعات بصری را درک می کنند، بهتر می ببینند. در این مورد، کودک قادر به تمرکز بهتر خواهد بود اگر او بتواند اطلاعات را بخواند و همچنین بتواند بنویسد.

تهیه فلش کارت برای بالا بردن تمرکز در کودکان

اگر فرزند شما در حال یادگیری املا یا حتی مفاهیم است، نوشتن آنها روی کارت های کوچک و بارها نشان دادنش کمک خواهد کرد که او درک و یادگیری این مفاهیم را بسیار سریع تر انجام دهد.

در برخی کودکان نقاشی به درک بهتر مواد در آنها بیشتر کمک می کند.

نقاشی در بالا بردن تمرکز در کودکان

از فرزند خود بخواهید که آنجه در حال مطالعه اش هست را بکشد، و این کار کمک به او تجسم بهتر مواد در لو نی شود. یکی دیگر از فوایدش این است که این کار همچنین کمک می کند تا مهارت های حرکتی او توسعه یابد.

بالا بردن تمرکز در کودکان با فعالیت های مفید

تکرار برای بالا بردن تمرکز در کودکان

اغلب ما کودکانمان را در هنگام مطالعه می بینیم و فکر می کنیم که آنها حواسشان پرت شده، اما واقعا اتفاقی که می افتد این است که آنها جمله ها را تکرار می کنند و این کار به آنها کمک می کند که آنچه را که خوانده اند را به خاطر بسپارند و از این پس به یاد آوردن آن در مرحله بعد برایشان ساده تر می شود. شنوایی کودکانی که در هنگام شنیدن اطلاعات، بهتر می آموزند طبیعت شنوایی دارند. خواندن با صدای بلند

بچه هایی که شنوایی هستند، با خواندن مطالب با صدای بلند یا گوش دادن به خواندن دیگران، بهتر یاد می گیرند.

در این راستا، ممکن است کتاب های صوتی مفید تر از کتاب های کاغذی باشند.

موسیقی گوش دادن به موسیقی نیز ممکن است به این کودکان کمک کند تا تمرکز در مطالعات برایشان افزایش یابد. کیناستتیک

کودکان مبتلا به کیناستتیک باید بتوانند مطالب را لمس و احساس کنند تا بتوانتد آنها را درک و پردازش کنند.

برای این کودکان، یادگیری توسط برنامه های کاربردی عملی ممکن است مفید تر از خواندن با صدای بلند یا نوشتن باشد.

8. فرزندتان را برای کار بعدی آماده کنید

هنگامی که فرزند شما مشغول است، به او بگویید که چه کاری باید انجام دهد، چند دقیقه اجازه دهید تا کارش را متوقف کند و فعالیت جدید را شروع کند.

این کار کمک می کند، به ویژه هنگامی که یک کودک مشغول انجام کاری است که دوستش دارد و از انجام آن لذت می برد، از این جهت که او باید کارش را متوقف کند و کار دیگری را شروع کند.

9. تعیین اهداف کوتاه مدت برای تمرکز بیشتر

یک زمان محدود برای انجام یک هدف قرار دهید. اگر او در حال مطالعه است، می توانید بگویید که تعداد مشخصی از صفحات در عرض بیست دقیقه باید تمام شود.

به یاد داشته باشید که متوسط زمان برای افراد بالغ که به طور کامل تمرکز داشته باشند حدود 42 دقیقه است و بنابراین محدوده تمرکز یک کودک بسیار کمتر خواهد بود.

بنابراین، عاقلانه است که محدودیت زمانی کوتاهی مثل 15 تا 20 دقیقه را در نظر بگیرید.

چیز دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در حالی که بعضی از کودکان در زمان اهداف خود رشد می کنند، ممکن است بعضی کودکان تحت فشار قرار گیرند و احساس اضطراب داشته باشند، که خود این تمرکز را از دست می دهد.

 
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *