تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

بررسی تاثیر هوشمند سازی مدارس بر میزان تعامل دانش آموزان

تاثیرات هوشمند سازی مدارس

با توجه به اهمیت هوشمند سازی مدارس و تاکید آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رفتن به سمت مدارس هوشمند دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی است اجتناب ناپذیر که مدارس باید دیر یا زود به سمت آن حرکت کنند.

در مدارس هوشمند، فرآیندهای یاددهی – یادگیری تقویت می شود و مهارت های کلیدی دانش آموزان با تکیه بر فعالیت های گروهی ارتقا می یابد.

لزوم ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. یکی از راههای تحول در نظام آموزش و پرورش، خارج کردن مدارس از معلم محوری صرف می باشد. با به روز کردن مدارس به تجهیزات هوشمند سازی، استفاده از فناوری های نوین آموزشی و اهمیت دادن به توانایی های دانش آموزان می توان در این مسیر گام برداشت.

حداقل ملزومات هوشمند سازی یک کلاس درس لپ تاپ، رایانه، ویدئو پروژکتور و برد هوشمند می باشد. به کمک ویدئو پروژکتور می توان تصاویر رایانه را در ابعاد بزرگتر به نمایش درآورد و علاوه بر حواس شنیداری از حواس دیداری نیز در فرآیند یاددهی – یادگیری بهره برد. حال با اضافه کردن برد هوشمند به کلاس یادگیری دانش آموزان از طریق شنیداری، دیداری و عملی انجام شده و دانش آموز علاوه بر دیدن و شنیدن مطالب درسی را می‌تواند تجربه کرده و عملی انجام دهد.

در مدارسی که ناچار به صرفه جویی در هزینه ها می باشند، می توان از کیت هوشمند به جای برد هوشمند استفاده کرد. کیت هوشمند نسبت به برد هوشمند قیمت مناسب تری داشته و قابلیت حمل و نقل نیز دارد.

با کمک سیستم های حضور در کلاس، نظرخواهی از دانش آموزان و مشارکت آنها در کلاس به طور چشم گیری افزایش می یابد.

به طور مثال میکروسکوپ دیجیتال در کلاس های درس علوم و زیست شناسی کاربرد زیادی دارد. به کمک میکروسکوپ دیجیتال کلیه دانش آموزان می توانند به صورت همزمان تصاویر نمونه آزمایش را به کمک ویدئو پروژکتور و برد هوشمند در ابعاد بزرگ تر مشاهده نمایند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *