تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

انواع کودک : ۴ نوع کودک متفاوت بر اساس شخصیت شناسی را بشناسید

چهار نوع کودک متفاوت براساس شخصیت شناسی را بشناسید.

همه‌ی ما در شگفتی هستیم که هر کدام از فرزندان‌مان چه‌قدر متفاوت و خاص هستند؛ چگونه هر کدام از آنها با ویژگی‌های طراحی شده‌ی منحصر به فردشان پا به زندگی ما می‌‌گذارند.

نخستین واکنش طبیعی من این بود که فریاد زدم، “فقط چهار نوع… دیوانه شده‌ای؟ شما نمی‌توانید یک آدم را در جعبه‌ای کوچک شسته و رفته قرار بدهید! “و هنوز هم، پس از خواندن کتاب، من سرسختانه با این ایده که همه‌ی ما در یک دسته‌بندی قرار می‌گیریم، مخالف هستم. ذات انسان پیچیدگی‌های بسیار زیبایی دارد. اما چهار “نمایه‌ی انرژی” تاتل به اندازه‌ی کافی جذاب و قابل توجه هستند. در این نوشتار چهار نوع متفاوت کودک (و بزرگسال) را می‌بینید- ببینید که آیا این دسته‌بندی‌ها در خانواده‌ی شما هم نمود دارند یا خیر!

انواع کودک ۱: کودک سرزنده

کودکان سرزنده، پر جنب و جوش، پرنشاط، و اجتماعی هستند. آنها ایده‌های فراوانی دارند و بازیگوش و پرتحرک هستند. گاهی اوقات ممکن است انرژی‌شان مانند یک مشکل به نظر برسد، به خصوص زمانی که نمی‌خواهند آرام بنشینند یا زمانی که برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های‌شان مزاحم شما می‌شوند. اما پدر و مادرهایی که تشخیص می‌دهند پویایی آنها نقص و اشکال نیست و یک استعداد طبیعی است، می‌توانند آنها را کمک کنند که بزرگسالانی خلاق و خوشحال باشند.

انواع کودک ۲: کودک حساس

شخصیت کودک حساس به طور طبیعی آرام و سازگار است. آنها اغلب لقب “صلح‌آور” خانواده را می‌گیرند چرا که درگیری را دوست ندارند. کودکان نوع ۲ در رابطه با احساساتی که خیلی زود خودشان را نشان می‌دهند کم‌طاقت و حساس هستند.

آنها به طور کلی ساکت هستند و اغلب از آنها درخواست می‌شود که بلندتر صحبت کنند یا عجله کنند. آنها کارها را مطابق با وقت خودشان انجام می‌دهند.
پدر و مادر ممکن است مایوس شوند، زمانی که از کودک‌شان که شخصیت نوع ۲ دارد، بخواهند اتاق‌اش را تمیز کند، زیرا بعد از ۱۵ دقیقه که برمی‌گردند، می‌بینند هنوز هیچ چیزی تکان نخورده‌است. شناخت شخصیت ذاتا “حساس” فرزندتان، شما را کمک می‌کند که چراییِ کارهایی که آنها انجام می‌دهند را درک کنید.

انواع کودک ۳: کودک سمج

آه پسر، اگر یک کودک سمج داشته باشید، قطعا خودتان مطلع هستید چرا که کودک نوع ۳ قابل‌توجه‌ترین کودک است. کودک سمج به طور طبیعی بیش‌تر فیزیکی، فعال، و… سرسخت است. او با این انگیزه به دنیا آمده که کارها را به طور کامل و معمولا به شیوه‌ی خاص خودش به انجام برساند. به کودک نوع ۳ معمولا گفته می‌شود: “آرام باش” و یا “این‌قدر پرتوقع نباش!

انواع کودک ۴: کودک جدی

کودکی که جدی‌تر از سایر کودکان است معمولا منطقی، مستقل و متمرکز است. مردم اغلب در حیرت هستند که ” آنها چه‌قدر نسبت به سن‌شان بالغ هستند.” آنها در بسیاری از مسائل صاحب اختیار هستند و از کامل بودن لذت می‌برند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *