تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

چگونه در کلاس باهوش تر به نظر بیائیم؟

تاثیرگزاری روی معلمان دوستان، مدیران و افراد دیگه در مدرسه برای باهوش نشون دادن خودمون یه بخشی از شخصیت طبیعی هر انسانیه، مخصوصا تو کلاس درس که باهوش بودن دانش آموز خودش یه فاکتور خیلی مهم و اساسی به شمار میاد. با آماده شدن برای کلاس و تمرین کردن زیاد میتونی باهوش تر به چشم بیای. با این روش میتونی معلمان، دوست هات و دانش آموزای دیگه رو حیرت زده کنی، حتی خودتو!

۱-سوال بپرس

سوال پرسیدن در کلاس باعث میشه که درگیر بحث بشی و باهوش تر به نظر بیای. هرچند سوالت حتما باید چیزی مربوط به عنوان درس باشه و نه سوالی که قبلا معلم بهش پاسخ داده و تو حواست نبوده. این کار لازمه ی این هستش که در کلاس تمرکز کنی و سوال های تکراری نپرسی. *حتما بین زیاد سوال پرسیدن و کم سوال پرسیدن توازن برقرار کن و سعی کن چیزی مابین این دو تا باشه. پرسیدن یه سوال در کلاس یه چیز روتین و ساده است از طرف دیگر پرسیدن هشت تا سوال خیلی زیاده و ممکنه جالب به نظر نیاد. طبیعی ترین و متوازن ترین راه پرسیدن چهار تا پنج سوال مختلف وابسته به بحث مورد نظر در کلاس هستش.

۲-جدی باش

ما هممون تجربه ی اینو داشتیم که مثلا نقطه نظرمون با نقطه نظر معلم و دانش آموزان دیگه متفاوت بوده. اگه چیزی در کلاس بحث شد که مثلا نظرت راجع به اون موضوع با نظر معلم و دانش آموزان دیگه متفاوت بود حتما در کلاس راجع بهش بحث کن و اجازه بده که دیگران هم نظرت رو بدونن. موافق نبودن با دیگران باعث میشه بحث های جالبی در کلاس راه اندازی بشه و چیزهای جدیدی یاد بگیرین. و در نهایت این باعث میشه که باهوش تر هم به چشم بیای.

۳-قبل از صحبت فکر کن

اگه فقط حرف بزنی و حرف بزنی و بصورت غلط مثلا به سوالات پاسخ بدی، باهوش به نظر نخواهی رسید. به جاش میتونی راجع به سوالاتی که میخوای جواب بدی و یا نظراتی که میخوای ارائه بدی فکر کنی. این به این معنیه که آخرین نفری باش که جواب میدی. هر چند فکر کردن و وقت گذاشتن برای ارائه ی نظرات نشون میده که به کلاس اهمیت میدی.

۴-روی چیزهایی که بلدی تمرکز کن

زمانی که زمان صحبت در کلاس فرا میرسه، روی چیزهایی که بلدی تمرکز کن. این کمک میکنه که یه صحبت خوب و به درد بخور داشته باشی. البته این مهم نیست که جواب همه ی سوالات رو بلد نباشی، مهم ترین چیز اینه که به خودت بقبولونی با چیزهایی که بلدی چگونه میتونی به بهترین روش سوال رو پاسخ بدی و در بحث شرکت کنی و باور کنی که لازم نیست همه چیز رو بلد باشی. حتما نظرات و سوالتت رو جوری مطرح کن که درباره شون به صورت صد در صد مطمئن هستی.

۵-حتما به منابعت اشاره کن

زمانی که میخوای سوالی رو جواب بدی و یا نظری رو ارائه بدی خیلی جالب میشه که به منبع کتاب و یا… که ازش خوندی اشاره کنی. مثلا میتونی بگی در مقاله ای از مجله دانستنی ها ،خوندم که اشاره کرده بود، خوردن غذاهای قند دار فعالیت مغز رو کاهش میده.یا این که مطالعات علوم اجتماعی نشون میده که پرسیدن سوال سر کلاس میتونه تو رو باهوش تر از بقیه نشون میده، سعی کن راجع به موضوعی که داری صحبت میکنی یه جورایی مطمئن باشی و با تحکم صحبت کنی، جوری که جای هیچ شک و تردیدی باقی نمونه.

۶-حتما همه ی وسایل و کتاب های لازم رو همراهت داشته باش که باهوش تر نشونت میده

مثلا میتونی همواره کتاب جغرافیای عمومی و یا تجات هاروارد رو همراهت داشته باشی که باعث میشه باهوش به نظر برسی. حمل این منابع و این دست کتاب ها باعث میشه که مردم این چیزها رو به هوش و ذکاوتت ربط بدن، البته نباید طوری باشه که فقط برای خوشایند بقیه این کار رو انجام بدی بلکه حتما باید بخونیشون و لذت ببری. این کار باعث میشه که بقیه فکر کنن تما اطلاعات داخل کتاب رو بلدی.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *