تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

ویژگی های دانش آموز نمونه ، خلاق و موفق

ویژگی های یک دانش آموزش خوب و نمونه

۱- کارها را با نام و یاد خدا آغاز می کند.
۲- اطراف میز و نیمکت خود را آلوده و کثیف نمی کند.
۳- اشیای گم شده را به معاون اجرایی مدرسه تحویل می دهد.
۴- با شنیدن صدای زنگ مدرسه برای تشکیل صف زود حاضر می شود.
۵- قبل از ورود معلم به کلاس، در کلاس درس حاضر و در جای خود می نشیند.
۶- همیشه ظاهری مناسب دارد.
۷- جای خود را در کلاس و صف می داند و بی مورد تغییر نمی دهد.
۸- بی جهت به گچ و تخته پاک کن دست نمی زند.
۹- تراشه های مداد و کاغذهای باطله را زیر میز و کف کلاس نمی ریزد. بلکه در ظرف زباله می ریزد.
۱۰- پس از اتمام بازی در زنگ ورزش، با کمک دوستان و هم کلاسی های خویش و مربیان وسایل را جمع و مرتب می کند.

ویژگی برتر دانش آموزان بسیار موفق

دانش آموز موفق کسی است که از فرصت هایی که به ظاهر کوچک و کم ارزش هستند استفاده می کند. او می داند که نباید فرصت ها را از دست بدهد و پیش از آن که به کارهای گوناگون اجتماعی مشغول شود باید اندوخته های علمی و فنی خویش را افزایش دهد.
هر انسانی دارای یک “الگوی قهرمان” است که در اعماق ذهن خود با آن زندگی می کند. گاه به آن نزدیک می شود، و گاه کیلومترها از آن فاصله می گیرد. اما چرا اینگونه است؟ چون باید “هزینه قهرمان شدن” را بپردازد که عبارت است از: پذیرش مسئولیت ها، پرورش قابلیت ها، و آمادگی برای جذب مهارتها.اگر می خواهید که در زندگی دانش آموز موفقی باشید، باید خودتان را همان طور که یک باغ را برای برداشت بهترین محصول پرورش می دهند، پرورش دهید. دانش آموزان موفق در همه جا ویژگی های مشترکی دارند که مسلما تصادفی و یا شانسی نیست.

– انگیزه

دانش آموز باید انگیزه ای برای سخت کار کردن داشته باشد تا مطمئن شود که کارها انجام می شود. زمانی که می بینید کارها در حال تکمیل شدن است به خود افتخار خواهید کرد و در صورت لزوم می توانید مسئولیت آن را نیز برعهده بگیرید. اهداف شما محرک شما هستند که باعث می شود تصور برتر و خوب بودن از خود داشته باشید.
دانش آموز خوب کسی است که با دانش آموزان مهربان باشد مثلا اگر کسی در درسی ضعیف است به او کمک کند و مراقب دانش آموز کلاس های پایین تر باشد.
دانش آموز نمونه از وسایل خود مانند کیف مداد دفتر تا جایی ممکن است استفاده می کند و بی جهت آن ها را دور نمی اندازد زیرا این کار اسراف است وخدا اسراف کنندگان را دوست ندارد.
دانش آموز نمونه حق دیگران را رعایت نمود ه و از کارهایی مثل تقلب خود داری کند زیرا می داندتقلب باعث می شود حق دانش آموزی که زحمت کشیده اند را پایمال می کند.
امام سجاد (ع)می فرماید: حق کسی که به تو علم می آموزد این است که احترامش را نگه داری در حضور او با دیگران سخن نگویی و به خوبی به سخنانش گوش فرا دهی
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *