تهران
021-91009290
تهران
021-91009290

ویژگی‌های مشترک بدترین مدیران دنیا

۱. ارتباط برقرار نمی‌کنند

یکی از موارد بسیار بدی که ممکن است در محیط کار وجود داشته باشد، این است که رئیس، ارتباط خوبی با کارمندان برقرار نکند. اگر چنین ویژگی‌ای در شما وجود دارد، باید آن را ترک کنید و تاحدامکان با کارمندان خود صادقانه‌تر و بازتر رفتار کنید.

۲. دچار خودشیفتگی هستند

این یکی از خصوصیات وحشتناک مدیران بد است. افرادی با این تیپ شخصیتی، تمام فکرشان این است که اثر کار دیگران بر خود را بسنجند یا همواره به این فکر کنند که موفقیت یا شکست دیگران چه تأثیری روی آنها دارد. اما به‌خاطر داشته باشید در کار تیمی، هیچ خودبینی‌ای وجود ندارد و این قانون برای مدیران نیز صدق می‌کند.

۳. وسواس بیش‌ازحد به‌خرج می‌دهند

برخی مدیران تمایل دارند جزئی‌ترین کار کارمندان خود را نیز کنترل کنند. اگر نمی‌توانید به‌اندازه‌ی‌کافی به تیم خود استقلال عمل بدهید، پس بهتر است اصلا تیم تشکیل ندهید.

۴. بین کارمندان تفاوت قائل می‌شوند

شاید به‌عنوان مدیر یک مجموعه با برخی کارمندان خود روابط بهتر و صمیمی‌تری داشته باشید، اما باید این صمیمیت و توجهِ بیش‌ازحد به آنها منحصر به خارج محیط کار باشد، چراکه لازم است در فضای داخلی محیط کار با همه به‌مساوات رفتار کنید.

۵. زود عصبانی می‌شوند

اینکه افراد در شرایط خاصی بی‌حوصله یا ناراحت می‌شوند، طبیعی است، اما مورد غیرطبیعی این است که بی‌جهت از تن صدای بلند خود برای بروز ناراحتی‌شان در محیط کار استفاده کنند.        

۶. هرگز عذرخواهی نمی‌کنند یا مسئولیت اشتباهات را نمی‌پذیرند

مدیر خوب، مسئولیت خطای خود را همواره می‌پذیرد، ولی مدیر وحشتناک، هرگز زیر بار چنین کاری نمی‌رود.

۷. کارمندان را درک نمی‌کنند

شاید مواقعی پیش آمده باشد که رئیس شما بدون توجه به دستاوردهای شما حتی یک تشکر خشک‌وخالی هم از شما نکرده‌ باشد. این مسئله برای کار گروهی سم است، چراکه باعث تضعیف روحیه‌‌ی افراد می‌شود.

۸.تنها روی کار تمرکز می‌کنند

این مدیران مفهوم تعادل بین کار و زندگی را درست متوجه نشده‌اند. آنها تنها کار پای لپ‌تاپ را بلدند و خارج از محیط کار هیچ ارتباط خاصی با کارمندان خود ندارند.  
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *