دبستان شمیم مهر در سال ۱۳۹۳ به همت زوجی فرهنگی آغاز به کار نمود. موسس و مدیریت مدرسه سرکار خانم شهلا احمدی، با بیش از ۲۲ سال سابقه مدیریت آموزشی در بهترین مدارس از قبیل شاهد و … می باشند. دبستان نامبرده از همان ابتدای تاسیس با شعار اعتلای آموزشی و بهبود فضای فیزیکی، زیبا سازی و شاد سازی فضای آموزشی را هدف خود قرار داد. به حمدالله همینک با گذشت نزدیک به چهار سال از عمر تاسیس و راه اندازی، مجموعه نامبرده نه تنها به اهداف از پیش تعیین شده خود نایل گشته ، بلکه میتوان از آن به عنوان یکی از نمونه های موفق مدارس و مراکز غیر دولتی در منطقه از دیدگاه اولیا و اداره آموزش و پرورش نام برد. کادر آموزشی مجرب و تحصیلکرده و دارای گزینش . کلاسهای تمام هوشمند . نرم افزار جامعه نابو، فضا سازی و زیبا سازی کلاسها و حیاط . سیستم گرمایشی و سرمایشی. برگزاری کلاسهای فوق برنامه زبان و کامپیوتر و سفالگری و ژیمناستیک، سالن ورزشی چند منظوره، اتاق آزمایشگاه و کتابخانه و … از جمله امکانات دبستان شمیم مهر است

استفاده از نرم افزار مدیریت مدرسه نابو، مدیریت هوشمند مدرسه و حفظ و به روز رسانی جنبه های مختلف موسسه آسان می شود. سیستم مدیریت مدرسه برای کارکنان مدرسه مزایای متعددی دارد که برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

کاهش حضورهای غیرضروری والدین در مدرسه 
کمک به افزایش کارایی عملکرد مدیر در تصمیم گیری ها
پاسخگویی به انتظارات ذینفعان مدارس هوشمند 
نظارت، بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد کادر آموزشی و اداری 
امکان قضاوت عادلانه در خصوص عملکرد کادر آموزشی و اداری
امکان جذب دانش آموزان بیشتر با ارائه ی خدمات متمایز و بروز 
پشتیبانی و مشارکت والدین و گروه های ذینفع در فرایند یادگیری دانش آموزان 
کاهش هزینه های های طراحی انواع نمودارها و گزارشات با استفاده از امکانات این نرم افزار
ایجاد محیطی مناسب جهت ارزیابی مستمر و متناسب با استعداد و پیشرفت دانش آموزان 
همراه نمودن کادر آموزشی مدارس با روندهای نوین آموزشی، مبتنی بر نیازمندی های مدارس هوشمند 
شــاخص و برنــد شــدن مدرســه، بــا توجــه بــه خلاقیــت مدیــر در اســتفاده از فناوری هــای نویــن در آمــوزش و مدیریــت مدرسه

  • مدیریت حضور و غیاب:
    نرم افزار مدیریت مدارس باید سیستم مدیریت حضور داشته باشد که اطلاعات شخصی دانش آموزان و برنامه کلیه کلاسها را به طور کامل جمع آوری کند. خیلی از مدارس با نرم افزارهایی که نیازهایشان را برطرف می کنند هماهنگ شده و آنها با فرستادن پیام هشدار فاصله ی ارتباطی بین والدین و مدارس را کم می کند و این فرایند میزان ثبت نام در آنها را افزایش می دهد.برگه آزمون مربوطه:
    مدارس برای بالا بردن اعتماد و صداقت سیستم آموزشی در بین مخاطبان خود نیاز دارند که از بخش امتحانات در سیستم خود استفاده کنند و این امر به شدت در رتبه بندی دانش آموزان کمک خواهد کرد. این نرم افزار فرایند آزمون الکترونیکی را ساده تر و راحت تر می کند و معلمان می توانند توجه خود را به کارهای مهمتر معطوف کنند. نرم افزار مدیریت مدرسه وضعیت مدارس را حتی زمانی که در حال به روز رسانی هست حفظ می کند.

    پنل ثبت نام دانش آموز مربوطه باید:
    یکی از ویژگی های نرم افزار مدیریت مدرسه این است که میزان کارهای دستی را به حداقل می رساند و به شما کمک می کند تا گزارش های متفاوت تهیه کنید تا مسئولین مربوطه با توجه به این گزارش ها تصمیمات بهتری بگیرند بنابراین می توان گفت که این نرم افزار به مدیریت کلی مدرسه کمک می کند. این نرم افزار شامل قسمتهای مختلفی مانند پروفایل دانش آموز، ثبت نام، تقویم آموزشی و غیره می باشد. بنابراین به طور خلاصه، نرم افزار مدیریت مدرسه می تواند هنگام افزایش میزان ثبت نام، وضعیت را کنترل و اداره کند.

    پورتال والدین در نرم افزار:
    نرم افزار مدیریت مدرسه دارای پورتال والدین است. این ویژگی به مدارس کمک می کند تا با والدین از طریق گزارش دانش آموزان، فیش های هزینه، اطلاعیه ها و عوامل مهم دیگر در ارتباط باشند. مهمترین ویژگی در نرم افزار مدیریت مدرسه شناخت عملکرد معلمان و دانش آموزان در یک سال تحصیلی خاص می باشد.