1- سعی کنید به رشد و کمال علمی و اخلاقی خود بیفزایید و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزید و همواره اهل مطالعه و دارای معلومات جدید باشید.
2- سعی کنید زمان را خوب مدیریت نمایید.
3- سعی کنید کلاس را اداره نکنید بلکه آن را هدایت نمایید.
4- سعی کنید از کار یکنواخت پرهیز کنید و کارهایتان متنوع باشد.
5- سعی کنید از تلفیق چند روش در تدریس استفاده تا کلاسی پر نشاط داشته باشید.
6- سعی کنید شکست را پایان کار ندانید بلکه آن را خوب تجزیه و تحلیل کرده و تبدیل به فرصت نمایید.
7- سعی کنید مشکلات را ابتدا عیب یابی و سپس به راه حل آن بپردازید.
8- سعی کنید از انتقام پرهیز کنید و آن را به عنوان یک ابزار انتخاب نکنید.
9- سعی کنید با یک یک شاگردان ارتباط صمیمی داشته باشید و نام هر یک از آن ها را به خاطر بسپارید.
10- سعی کنید هر چه می گویید به آن عمل کنید.
11- او در شناخت خویش از جنبه های جسمانی، عاطفی، اقتصادی و اجتماعی و نیازها و مشکلات توانایی دارد.
12- او به خودسنجی و ارزشیابی از فرد اهمیت می دهد.
13- او در شناخت دانش آموزان در تمامی جنبه های جسمانی، عاطفی، اخلاقی توانایی دارد.
14- او اصول حاکم بر یادگیری را می شناسد و سعی می کند از آن ها در تدریس و تربیت استفاده کند.
15- او بسیار فعال، پر حرارت و شاداب است و دوست دارد این حرارت و شادابی را در فضای کلاس ایجاد نماید.
16- او به ظرافت های تربیت آشنایی دارد و در اجرای اصول تعلیم و تربیت و ایفای نقش خویش جدی است.
17- او تجربیات و اندوخته های خود را به رشته تحریر درمی آورد و آن را در اختیار سایر همکاران قرار می دهد.
18- او مدیر خوبی است و در اداره کلاس مهارت کامل دارد.
19- او در برخورد با همکاران و دانش آموزان با ادب است و می کوشد روابطی حسنه همراه با احترام با آن ها داشته باشد.
20- او در تقویت ایمان خود به خداوند می کوشد و در انجام فرایض دین ساعی است.
21- خود را محرم اسرار دانش آموزان می داند.
22- خود را ملزم به اجرای قوانین و مقررات مدرسه می داند.
23- خود را الگوی کامل اخلاقی، اجتماعی و … دانش آموزان می داند.
24- خود را عادت می دهد که از دادن القاب قبیح و زشت بر شاگردانش پرهیز می کند.
25- خود را عادت می دهد که بیش از اندازه از خودش و شاگردانش تمجید نکند.
26- خود را عادت می دهد که به محض به صدا درآمدن زنگ دانش آموزان را بیرون بفرستد.
27- خود را ملزم می داند که قاضی عادلی باشد و از قدرت خود سوء استفاده نکند.
28- خود و شاگردان را عادت می دهد که از حفظ کردن مطالب بپرهیزند بلکه آن را درک کنند.
29- خود را عادت می دهد که مخالفت دیگران با وی می تواند پله ای برای صعود باشد نه سقوط.
30- خود و شاگردانش را به گردش در طبیعت و سیر سفر عادت می دهد.