نکته های طلایی برای معلمان موفق و خلاق۱

۱- سعی کنید به رشد و کمال علمی و اخلاقی خود بیفزایید و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نورزید و همواره اهل مطالعه و دارای معلومات جدید باشید. ۲- سعی کنید زمان را خوب مدیریت نمایید. ۳- سعی کنید کلاس را اداره نکنید بلکه آن را هدایت نمایید. ۴- سعی کنید از کار یکنواخت پرهیز کنید و کارهایتان متنوع باشد. ۵- سعی کنید از تلفیق چند روش در تدریس استفاده تا کلاسی پر نشاط داشته باشید. ۶- سعی کنید شکست را پایان کار ندانید بلکه آن را خوب تجزیه و تحلیل کرده و تبدیل به فرصت نمایید. ۷- سعی کنید مشکلات را ابتدا عیب یابی و سپس به راه حل آن بپردازید. ۸- سعی کنید از انتقام پرهیز کنید و آن را به عنوان یک ابزار انتخاب نکنید. ۹- سعی کنید با یک یک شاگردان ارتباط صمیمی داشته باشید و نام هر یک از آن ها را به خاطر بسپارید. ۱۰- سعی کنید هر چه می گویید به آن عمل کنید. ۱۱- او در شناخت خویش از جنبه های جسمانی، عاطفی، اقتصادی و اجتماعی و نیازها و مشکلات توانایی دارد. ۱۲- او به خودسنجی و ارزشیابی از فرد اهمیت می دهد. ۱۳- او در شناخت دانش آموزان در تمامی جنبه های جسمانی، عاطفی، اخلاقی توانایی دارد. ۱۴- او اصول حاکم بر یادگیری را می شناسد و سعی می کند از آن ها در تدریس و تربیت استفاده کند. ۱۵- او بسیار فعال، پر حرارت و شاداب است و دوست دارد این حرارت و شادابی را در فضای کلاس ایجاد نماید. ۱۶- او به ظرافت های تربیت آشنایی دارد و در اجرای اصول تعلیم و تربیت و ایفای نقش خویش جدی است. ۱۷- او تجربیات و اندوخته های خود را به رشته تحریر درمی آورد و آن را در اختیار سایر همکاران قرار می دهد. ۱۸- او مدیر خوبی است و در اداره کلاس مهارت کامل دارد. ۱۹- او در برخورد با همکاران و دانش آموزان با ادب است و می کوشد روابطی حسنه همراه با احترام با آن ها داشته باشد. ۲۰- او در تقویت ایمان خود به خداوند می کوشد و در انجام فرایض دین ساعی است. ۲۱- خود را محرم اسرار دانش آموزان می داند. ۲۲- خود را ملزم به اجرای قوانین و مقررات مدرسه می داند. ۲۳- خود را الگوی کامل اخلاقی، اجتماعی و … دانش آموزان می داند. ۲۴- خود را عادت می دهد که از دادن القاب قبیح و زشت بر شاگردانش پرهیز می کند. ۲۵- خود را عادت می دهد که بیش از اندازه از خودش و شاگردانش تمجید نکند. ۲۶- خود را عادت می دهد که به محض به صدا درآمدن زنگ دانش آموزان را بیرون بفرستد. ۲۷- خود را ملزم می داند که قاضی عادلی باشد و از قدرت خود سوء استفاده نکند. ۲۸- خود و شاگردان را عادت می دهد که از حفظ کردن مطالب بپرهیزند بلکه آن را درک کنند. ۲۹- خود را عادت می دهد که مخالفت دیگران با وی می تواند پله ای برای صعود باشد نه سقوط. ۳۰- خود و شاگردانش را به گردش در طبیعت و سیر سفر عادت می دهد.
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

ارتباط آنلاین با ما

Leave your phone number. We will call you back soon!
Callback request sent! We will contact you soon.
Error sending callback request! Please try again!
Write a email to us!
Email sent! We will contact you soon.
Error sending email! Please try again!